برزیل: واردات از ایران را افزایش می‌دهیم-راهبرد معاصر

برزیل: واردات از ایران را افزایش می‌دهیم

معاون رئیس جمهور برزیل با بیان این که به دنبال افزایش واردات از ایران هستیم گفت: صحبت هایی با وزیر کشاروزی ایران درباره واردات میوه های ایرانی انجام دادیم.
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 31
کد خبر: ۲۵۲۶۵۵

به گزارش راهبرد معاصر؛ ژرالدو الدو الکامین معاون رئیس جمهور برزیل در همایش تجاری یاران و برزیل در اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: سالها است که روابط دوستانه ای میان دو کشور وجود دارد و من اینجا هستم که این روابط را توسعه دهم.

وی افزود:  موانعی در توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور ایران و برزیل در بخش های مانند مانند پتروشیمی، انرژی،  تجارت  غذا، صنعت وجود دارد که با همکاری با یکدیگر مشکلات رفع می شود.

معاون رئیس جمهور برزیل با بیان این که به دنبال افزایش واردات از ایران هستیم گفت: صحبت هایی در این سفر با وزیر کشاورزی ایران درباره واردات میوه های ایرانی انجام دادیم.

وی تصریح کرد: ما نیز در بخشی هایی مانند کشاورزی، ماشین آلات و سلامت فرصت های زیادی برای صادرات داریم.

برزیل از ظرفیت های غیر تحریمی به خوبی استفاده کرده

عیسی کاملی مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه ایران در این مراسم اظهار داشت: برزیل از کشور هایی است که از ظرفیت های تجارت با ایران در حوزه هایی که تحریم نیست به خوبی استفاده کرده است که این موضوع می تواند الگویی باشد برای توسعه روابط تجاری با سایر کشورها باشد.

 کاملی از لزوم تقویت حمایت وزارت خارجه از بخش خصوصی ایران گفت و افزود: ایران و برزیل روابط اقتصادی باثباتی دارند که با عضویت ایران در بریکس، افق‌های جدیدی در همکاری اقتصادی هموار خواهد شد.

آینده روابط ایران و برزیل درخشان است

لاودمار آگیار معاون وزیر در بخش توسعه تجارت و علوم و فناوری و فرهنگ وزارت امور خارجه  سفیر برزیل در ایران نیز در این مراسم اظهار داشت: روابط ایران و برزیل در آینده بسیار درخشان خواهد بود که حضور هیئت برزیلی در ایران نیز برای این همکاری ها است.

وی افزود: از سال 2020 تلاش شد که روابط خود را با ایران نزدیک تر کنیم و این تلاش ادامه دارد و تجربیات خود را نیز به ایران انتقال می دهیم./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار